Skladba študijného plánu štúdia je podriadená stratégii smerovania vedného odboru do oblasti bezpečného riadenia procesov, záujmu hlavných odberateľov a individuálnej orientácii študenta. Absolvent získava znalosti potrebné pri formulácii a rozpracovaní nových vedeckých poznatkov pri vývoji a projekcii systémov týkajúcich sa predovšetkým bezpečného riadenia procesov.
Predmety dizertačnej skúšky sú stanovené Spoločnou odborovou komisiou. Doktorand koná dizertačnú skúšku spravidla z matematiky, cudzieho jazyka a dvoch predmetov s obsahom zameraným na tému jeho dizertačnej práce. Základné smerovanie vedeckovýskumnej činnosti katedry s prihliadnutím na študijný program 3. stupňa štúdia v študijnom odbore Kybernetika, študijnom programe Riadenie procesov - možno zhrnúť do nasledovných bodov:
Absolvent tretieho stupňa študijného odboru Kybernetika v študijnom programe Riadenie procesov dostáva vedeckú výchovu pre automatizáciu riadenia bezpečnostne kritických procesov vrátane spoľahlivej a bezpečnej komunikácie a spracovania informácií pri ich riadení. Je pripravovaný na samostatné riešenie náročných úloh súvisiacich s návrhom, vývojom, projekciou, validáciou a verifikáciou viacúrovňových počítačových systémov riadenia bezpečnostne kritických procesov vrátane bezpečného a spoľahlivého prenosu a spracovania informácií pri ich riadení.
Absolvent má hlboké teoretické vedomosti z tých častí matematiky, teórie systémov, spoľahlivosti, diagnostiky pre progresívnu údržbu, ktoré bezprostredne súvisia s jeho vedeckou prácou v oblasti systémov automatického a automatizovaného riadenia bezpečnostne kritických procesov, v oblasti informačných služieb a technológií pre operatívne riadenie bezpečnostne kritických procesov, v oblasti prípravy, riadenia a vyhodnocovania experimentov, modelovania a simulácie systémov riadenia bezpečnostne kritických procesov.
Absolvent má praktické schopnosti a zručnosti s prácou na zložitých experimentálnych zariadeniach a počítačových systémoch, v spracovaní výsledkov, príprave a prezentácii správ o výsledkoch výskumu.
Absolvent má skúsenosť s formulovaním čiastkových úloh výskumu, vedením kolektívu pri riešení úloh, je zručný v preukazovaní špeciálnych vlastností, ktoré sú pre riadiace systémy bezpečnostne kritických procesov predpísané a má skúsenosti s pedagogickou prácou